Autobus Citymood 18

Autobus Citymood 18

Model autobusu miejskiego z serii CITYMOOD charakteryzujący się największą pojemność pasażerską i długością 18 metrów.

Linia CityMood dzięki swojej modułowej konstrukcji, użyciu wysokiej jakości materiałów dostępnych obecnie na rynku i pełnym dostosowaniu do restrykcyjnych norm emisji spalin EURO 6, umożliwiła stworzenie pojazdu spełniającego najwyższe standardy jakości dostosowane do wysokich wymagań wszystkich Klientów.

Wykorzystywane w produkcji pojazdu elementy i szereg technologicznych rozwiązań takich jak: komora silnika, przednie i tylne zawieszenie, układy kierownicze oraz elementy automatycznej skrzyni biegów umożliwiają znaczne obniżenie kosztów eksploatacyjnych pojazdu a także dostosowanie go do indywidualnych warunków użytkowania.

Zastosowana w pojeździe konstrukcja a także trzy warianty jego długości, zapewniają więcej przestrzeni, a tym samym umożliwiają rozmieszczenie miejsc dla pasażerów siedzących i stojących w dowolny sposób bez jakiejkolwiek ingerencji w maksymalną pojemność pasażerską pojazdu.

Miejsce kierowcy charakteryzujące się wysoką ergonomią , komfortowy i przestronny kokpit zapewniają mu doskonalą widoczność podczas prowadzenia pojazdu a tym samym gwarantują jeszcze większe bezpieczeństwo jazdy. Innowacyjnie zaprojektowana deska rozdzielcza z wielofunkcyjnym, kolorowym wyświetlaczem pozwala sprawdzić aktualne zużycie paliwa, zasięg, czas jazdy, temperaturę otoczenia i wiele innych parametrów. Szczególnie przydatne jest średnie zużycie paliwa, które wprost przekłada się na koszt jazdy.

Zastosowany system redukcji katalitycznej HI-eSCR opracowany i opatentowany przez Dział Technologii i Badań FPT daje możliwość stałej kontroli limitów emisji spalin przewidzianych w normie EURO6 bez ich recyrkulacji (EGR), zwiększenia wydajności silnika i znacznego uproszczenia serwisowania pojazdu.

Ilość miejsc: 147
Wymiary:

  • Rozstaw osi: 5900 + 5950 mm
  • Nadwozie: DxSxW*: 18.050×2.550×3.213 mm
  • Szer. Przodu / Szer. Przejścia w korytarzu 940/650
  • Min. wysokość do podłogi: 150
  • Zwis przedni / Zwis tylny: 2.800 / 3.400
  • Minimalny promień skrętu: 22.895
  • Wysokość progu: 320 / 325 / 320 / 320

Masy i obciążenia: Dopuszczalna masa całkowita: 12.000 kg
Nadwozie / wyposażenie zewnętrzne: Szkielet: wysokiej jakości profile elektrospawane ze
stali węglowej (F3551J0) o konstrukcji skorupowej Izolacja termiczna i akustyczna kabiny
pojazdu: pianka poliuretanowa
Wentylacja / Komfort cieplny: Klapa wentylacyjne / bezpieczeństwa zamontowana na dachu;
Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej z napędem mechanicznym
Silnik: FPT z turbodoładowaniem i intercoollerem, wysokoprężny, umieszczony z tyłu diesel,
czterosuwowy, bezpośredni wtrysk paliwa CommonRail z elektroniczną kontrolą EDC17 @
1800 barów system HI-eSCR łączący w jedną jednostkę katalizatory CUC i DOC, filtr cząstek
stałych DPF i selektywną redukcje katalityczną SCR; Pojemność skokowa: 8.710 cm3, 6
cylindrów w układzie rzędowym, 4 zawory na każdy cylinder
Skrzynia biegów: ZF 6 HP ECOLIFE; 6+1
Przednia oś / Układ kierowniczy: Oś przednia z niezależnym układem sterowania kołami ZF
RL75EC; Regulowana kierownica
Zawieszenie: Pneumatyczne, zintegrowane z resorami; Przód: 2 resory pneumatyczne, 2
amortyzatory hydrauliczne; Tył: 4 resory pneumatyczne, 4 amortyzatory hydrauliczne,
stabilizator tylny; System zawieszenia wspomaga układ elektronicznie sterowanego
zawieszenia pneumatycznego ECAS; System bocznego przyklęku (70mm); System
automatycznego podnoszenia i obniżania nadwozia
Układ hamulcowy: Hamulce robocze: tarczowe, regulowane pneumatycznie na dwóch
osiach, z układem niezależnym i systemami ABS/ASR/EBS (Electronic Brake System)
Zbiornik paliwa: Pojemność: 360 l.
Ogumienie: 275/70, R22,5

P1260036 P1260036
P1260036

Author: Kamil Paciepnik

Share This Post On

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *