- specyfikacja techniczna CITYMOOD 12

 Citymood 12 

Większa wersja modelu CITYMOOD 
o długości 12 metrów.

Autobusy linii Citymood zachwycają wysokiej jakości wykonaniem idącym w parze z troską o środowisko.

Dzięki nowatorskim rozwiązaniom obejmującym komorę silnika, przednie i tylne zawieszenie, układy kierownicze oraz elementy automatycznej skrzyni biegów pojazdy Citymood są łatwe i tanie w eksploatacji. Ponadto innowacyjnie zaprojektowana deska rozdzielcza z wielofunkcyjnym, kolorowym wyświetlaczem pozwala sprawdzić zasięg, czas jazdy, temperaturę otoczenia oraz aktualne i średnie zużycie paliwa.

W autobusach Citymood obecny jest także system redukcji katalitycznej HI-eSCR, dzięki któremu spełniają one restrykcyjne normy emisji spalin EURO 6.

W ramach linii Citymood dostępne są pojazdy o trzech wariantach długości: 10,6 m, 12 m i 18 m.

 

Ilość miejsc: 109

Wymiary:

  • Rozstaw osi: 5900 mm
  • Nadwozie: DxSxW*: 12.100×2.550×3.213 mm
  • Szer. Przodu / Szer. Przejścia w korytarzu 940/650
  • Min. wysokość do podłogi: 150
  • Zwis przedni / Zwis tylny: 2.800 / 3.400
  • Minimalny promień skrętu: 20.976
  • Wysokość progu: 320 / 325 / 320

Masy i obciążenia: 12.000 kg

Nadwozie / wyposażenie zewnętrzne: Szkielet: wysokiej jakości profile elektrospawane ze
stali węglowej (F3551J0) o konstrukcji skorupowej; izolacja termiczna i akustyczna kabiny
pojazdu: pianka poliuretanowa 3 x pneumatyczne drzwi dwuskrzydłowe, otwierane
elektrycznie do wewnątrz

Wentylacja / Komfort cieplny: Niezależne, grzejniki konwektorowe; Klimatyzacja przestrzeni
pasażerskiej z napędem mechanicznym;

Wyposażenie elektryczne: 3 x pneumatyczne drzwi dwuskrzydłowe, otwierane elektrycznie
do wewnątrz, z systemem przeciwzakleszczeniowym i listwą rezystancyjną; lusterka:
regulowane elektrycznie, ogrzewane

Silnik: 228 kW/ 2200 o./min. 310 KM; diesel, czterosuwowy, bezpośredni wtrysk paliwa
Bosch CommonRail z elektroniczną kontrolą EDC17

Skrzynia biegów: ZF 6 HP ECOLIFE; 6+1

Przednia oś / Układ kierowniczy: Oś przednia z niezależnym układem sterowania kołami ZF
RL75EC; oś tylna: oś portalowa typu ZF AV 132

Zawieszenie: Pneumatyczne, zintegrowane z resorami; przód: 2 resory pneumatyczne, 2
amortyzatory hydrauliczne; tył: 4 resory pneumatyczne, 4 amortyzatory hydrauliczne,
stabilizator tylny; system zawieszenia wspomaga układ elektronicznie sterowanego
zawieszenia pneumatycznego ECAS; system bocznego przyklęku (70mm); system
automatycznego podnoszenia i obniżania nadwozia

Układ hamulcowy: Hamulce robocze: tarczowe, regulowane pneumatycznie na dwóch
osiach, z układem niezależnym i systemami ABS/ASR/EBS (Electronic Brake System)

Zbiornik paliwa: Pojemność: 310 l

Ogumienie: 275/70, R22,5


Loga EU